Weekendkurser

1. Introduktion til/videreførelse i den klassiske dressur (medbring selv egen hest – eller prøv på én af vores Lipizzanere, der jo er bygget til formålet). Alt lige fra arbejde med hesten fra jorden til at ride med finere og finere hjælpere for f.eks. at opnå det privilegium at ride med én hånd!
  1. Almindelige dressurkurser (generel træning og ridning af ungheste, arbejde med de forskellige sidebevægelser versader/traversader/ renvers osv. osv.). Indhold og sammensætning af hold efter behov, samtidig med at alle også kan få noget ud af at se på og blive inspireret af de øvrige deltagere!
  1. Introduktion til hestevognskørsel (kom og prøv sammen med én af vores erfarne køreheste, så du kan se, om det er noget for dig, hvis du enten allerede har en hest, som du gerne ville i gang med, eller hvis du ”bare” har en drøm om at styre linerne og en masse hestekræfter). Alt lige fra træning af hesten fra jorden, seletøj og vogne, forspænding og turkørsel samt de forskellige kørediscipliner; dressur, maraton og kegler.
Vi satser på kurser med ca. 8 deltagere pr. weekend, fordelt over en introduktion og 2 halve timers lektioner lørdag, efterfulgt af afrunding og 1 halv times lektion søndag (selvfølgelig kun ca. tider).

Mulighed for overnatning på stedet, men spørg gerne om yderligere oplysninger!

Alternativt er der bl.a. Gerlev Kro, Skuldelev Kro samt Bed&Breakfast i Bonderup, som ligger lige i nærheden (tjek internettet for yderligere oplysninger, ellers hjælper vi gerne).
  • Egen hest, inkl. 1 boks + halm (foder og wrap/hø medbringes selv)
  • Ridning/træning på lånt hest (én af stutteriets)
Pris: 2.000 kr. /deltager

Kontakt undertegnede for yderligere oplysninger, eller hvis du er interesseret i at se nærmere på os og vores faciliteter, inden du bestemmer dig for noget!

Lise Heibing
Lipizzanerstutteri ORDRUPDAL